MJUKA DYNAMISKA KORSETTER

Mjuka dynamiska korsetter används idag inte i Sverige, men har fått genomslag i många andra länder. Exempel på dessa är ScoliSMART Activity Suit och SpineCor. Just SpineCor-korsetten fick ett, i alla fall, medialt uppsving när Madonnas dotter Lourdes sågs med just en sådan. Korsetten och dess bärare främjas av rörelse och SpineCor stimulerar även till detta. Kurvor i spannet 15-30 grader är där korsetten fungerar bäst, enligt tillverkaren.

ScoliSMART Activity Suit kan beställas online eller så får man besöka dem i USA. SpineCor finns i Europa.

Om du har provat någon utav dessa får du gärna höra av dig till oss och berätta hur de fungerar/fungerade för dig – vi är intresserade av att höra mer.

Madonnas dotter Lourdes i vad som förmodas vara en SpineCor-korsett.

picture repost from hudsonvalleyscoliosis.com

Detta är faktabaserad information om en alternativ behandlingsmetod. Skoliosföreningen tar ingen ställning för eller emot någon av de alternativa metoder som beskrivs på hemsidan.

©2020 by skoliosföreningen.

Alla rättigheter till materialet tillfaller skoliosföreningen. Vill du vidarepublicera – kontakta oss.