Föreläsning i Stockholm 18 september

Unik möjlighet att lära mer om Schroth-metoden och Cheneau-Gensingenkorsetten när Scoliofys och Dansk Skoliose Center besöker Skoliosföreningen i Stockholm den 18:e september

Ny bild lisa och pernille.jpg

​

Scoliofys och Dansk Skoliose Center grundades 2014 i Köpenhamn av Lisa Elliot och Pernille Winsløv Wied. Både Lisa och Pernille är utbildade fysioterapeuter som valt att fokusera sin verksamhet på behandling av skoliospatienter. De arbetar med patienter i alla åldrar och över hela världen, även med kyfospatienter. Tillsammans med sina internationella kollegor har de tagit en i aktiv roll i utvecklingen av framtidens icke-kirurgiska behandlingar. I april 2015 blev de certifierade Schroth Best Practice Therapists – utbildade av Dr Weiss och Dc Moramarco i Boston, USA.

Nu får vi medlemmar i Skoliosföreningen en unik möjlighet att ta del av deras verksamhet, lärdomar/resultat och tankar om morgondagens skoliosbehandlingar. Det kommer även ges möjlighet att ställa frågor på plats.

Tyvärr är vi p.g.a. av Corona tvingande att begränsa antalet som kan delta, men vi ska försöka lösa en digital uppkoppling för er som inte kan vara på plats i Stockholm. Vi återkommer om detta är möjligt.

Du måste vara medlem för att kunna ta del av föreläsningen. Om du inte är det redan kan du bli det här. Det kostar 200 kr per hushåll/år alternativt 150 kr per person/år.

Läs mer om Scolifys här.

Läs mer om Dansk Skoliose Center här.

Anmälan för befintliga medlemmar görs via formuläret nedan. Om du inte är medlem ännu anmäler du dig som medlem här först.

När: 18:e september

Plats: Fiskargatan 8, vid Mosebacke torg Södermalm, Stockholm.

Tid: kl 17.00-18.30

Välkomna!

Scoliofys är Nordens ledande fysioterapeuter och sjukgymnaster med fokus på skoliosbehandling utifrån Scroth-metoden. De utbildar även fysioterapeuter i Schroth Best Practice-metoden.

Via sitt systerbolag Dansk Skoliose Center producerar och korsettbehandlar de framgångsrikt patienter med Cheneu-Gensingkorsetten. Ofta i kombination med Schroth-baserade övningar.

P.g.a. rådande pandemi och eventuella reserestriktioner så kan vi komma att behöva ställa in föreläsningen med kort varsel. Samma sak vid för lågt deltagande. Detta meddelas i sådana fall via mail och hemsida.

Har du frågor kan du kontakta richard.von.yxkull@emakina.se

Om du redan är medlem anmäler du dig via formuläret nedan.

Om du inte är medlem ännu anmäler du dig som medlem här först.